Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/3410
Title: Plan de mejoramiento para la empresa José Vicente Murillo Cardona a través de un diseño organizacional y plan de marketing en la organización
Authors: Universidad del Quindío - Colombia - Director - Msc. Alexander Castro
Gómez Vanegas, Jesica Alejandra
Issue Date: 26-Nov-2016
Abstract: The present work has as purpose develop it proposed of a design organizational and a plan of Marketing for it company José Vicente Murillo, through the creation of a chart and a manual of functions that allow view it company e terms General and them functions that has each employee, orients on it form in that the institution is organized for meet with their objectives , clarifies them degrees of responsibility of the different areas administrative that it integrated and their relationships of authority and dependence; What facilitates decision making allowing that there are no conflicts of authority, no leaks, responsibility and discipline can be maintained. Marketing plan will be developed through the creation of a Department that were implemented in the company to carry out specific activities that will serve as a tool to improve the level of sales through a better deal to the customer and their needs, as first step is the identification of the theoretical sources that support the proposal, i.e. appointment of the main references for technical development; subsequently treated General aspects of the company José Vicente Murillo, and be collected information about the handling of the determining factors such as customers, competitors and others. Structures metal José Vicente Murillo, is a company belonging to the sector of the construction of the city of armenia, since its inception the company has a single partner, who in turn administered; charges in this enterprise were created according to the needs of each moment without specific study for that purpose.
El presente trabajo tiene como finalidad desarrollar la propuesta de un Diseño Organizacional y un plan de Marketing para la empresa José Vicente Murillo, mediante la creación de un organigrama y un manual de funciones que permita visualizar la empresa e términos generales y las funciones que tiene cada empleado, orienta sobre la forma en que la institución está organizada para cumplir con sus objetivos, clarifica los grados de responsabilidad de las diferentes áreas administrativas que la integran y sus relaciones de autoridad y dependencia; lo que facilita la toma de decisiones permitiendo que no hay conflictos de autoridad, ni fugas de responsabilidad y se pueda mantener la disciplina. El plan de marketing se desarrollara mediante la creación de un departamento que se implementara en la empresa para realizar actividades específicas que servirá de herramienta para mejorar el nivel de ventas por medio de un mejor trato al cliente y sus necesidades, como primer paso esta la identificación de las fuentes teóricas que sustentaran la propuesta, es decir se hace cita de las principales referencias para un desarrollo técnico; posteriormente se trataran aspectos generales de la empresa José Vicente Murillo, y se recopilara información acerca del manejo de los factores determinantes como son clientes, competidores entre otros. Estructuras Metálicas José Vicente Murillo, es una empresa perteneciente al sector de la construcción de la ciudad de armenia, desde su inicio esta empresa posee un único socio, quien a su vez la administra; los cargos en esta empresa fueron creados acorde a las necesidades de cada momento sin estudio específico para tal fin.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/3410
Appears in Collections:EBA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.