Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/307
Title: Sistema De Inteligencia De Negocios Para Los Procesos De Instalación Y Mantenimiento De Redes Adsl Y Tv De La Empresa Servicios Y Comunicaciones Armenia Quindío
Authors: Universidad Del Quindío - Colombia- Jorge Iván Triviño - Director-
Cadavid Martínez, Jorge I.
Méndez Mora, Julián A.
Arcos Fernández, Didier G.
Keywords: SISTEMA DE INTELIGENCIA, INSTALACIÓN, MANTENIMIENTO, ADSL, EMPRESA SERVICIOS Y COMUNICACIONES ARMENIA QUINDI0
Issue Date: 5-Sep-2016
Abstract: The company SYCSA was devoted to administration of operational processes of network installation and maintenance of internet, telephony and television. Currently provides its services to the company Movistar, this must comply with operational policies such as, minimize the response time in the requests of the clients, increase productivity, reduce the repeatability in the failures reported by users. Currently, the processing of the information and the monitoring of compliance of these parameters are carried out independently by each one of the engineers analysts of the respective, which record their data in Excel worksheets, which means that the information is not centralized, hindering the diagnosis and monitoring of the performance of the different work teams and the productivity of the company. The work of grade "Business Intelligence System for the installation and maintenance of ADSL networks and TV of the company services and communications Armenia Quindío", aims to design a model of business intelligence to support the processes of the company, in order to obtain clear and detailed information of the movements of each one of the processes and in this way make smarter decisions and productive.
La empresa SYCSA se dedica a la administración de los procesos operativos de instalación y mantenimiento de redes de internet, telefonía y televisión. Actualmente presta sus servicios a la compañía Movistar, esta debe cumplir con políticas operativas tales como, minimizar el tiempo de respuesta en las solicitudes de los clientes, aumentar la productividad, reducir la repetitividad en las fallas reportadas por los usuarios. Actualmente, el procesamiento de la información y el seguimiento del cumplimiento de estos parámetros, se llevan a cabo de manera independiente por cada uno de los ingenieros analistas de las respectivas, los cuales registran sus datos en hojas de Excel, lo que conlleva a que la información no esté centralizada, dificultando el diagnóstico y seguimiento del desempeño de los diferentes equipos de trabajo y la productividad de la empresa. El trabajo de grado “Sistema de Inteligencia de negocios para los procesos de instalación y mantenimiento de redes ADSL y TV de la empresa Servicios y Comunicaciones Armenia Quindío”, tiene como objetivo diseñar un modelo de inteligencia de negocios que de soporte a los procesos de la empresa, con el fin de obtener información más clara y detallada de los movimientos de cada uno de los procesos y de esta manera tomar decisiones más acertadas y productivas.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/307
Appears in Collections:ACA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document(5).pdf7.99 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.