This project work called Reading Film of narrative and textual elements. A proposal to teacher trainees to teach literary analysis and its relation with films, it is compiled the outcomes obtained from an investigation in reading film, carried out with twenty three professors in the process of academic training at Escuela Normal Superior del Quindío, located in Armenia city. To that end, it was adapted an action-research model from Kemmis y McTaggart (1988) perspective, under the presupposition that students should construct, on a broad scale, the knowledge given in class, since the teacher is just a guide in the educational process.
El trabajo de grado de Maestría Lectura fílmica de elementos textuales y narrativos. Propuesta de intervención dirigida a docentes en formación para la enseñanza del análisis literario y su relación con el cine consignalos resultados obtenidos a partir de la investigación en lectura fílmica, llevada a cabo con veintitrés docentes que se encuentran en proceso de formación en la Escuela Normal Superior del Quindío, ubicada en el municipio de Armenia. Para tal fin, se adoptó el modelo de investigación-acción, desde el enfoque de Kemmis y McTaggart (1988), según el cual los estudiantes deben construir, a gran escala, el conjunto de conocimientos impartidos en el aula, puesto que el maestro solo es un guía en el proceso educativo.