Examinando por Materia "producción"
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Publicación Acceso abierto Creación del área de producción y operaciones en la Unidad de Emprendimiento, Desarrollo Empresarial y Negocios- U-EMPRENDE, de la Universidad del Quindío(Universidad del Quindío, 2013) Peña Reyes, Francisco Alejandro; Ramírez Hernández, Juan CarlosEste trabajo se centra en establecer la creación del área de producción y operaciones de la Unidad de emprendimiento desarrollo empresarial y negocios (U-EMPREDE), puesto que esta área es un eje principal de el normal funcionamiento de dicha unidad. Por lo cual se determinaran panoramas que se han vivido en el centro educativo referentes al emprenderismo y al desarrollo institucional. La Universidad del Quindío cuenta en la actualidad con un Centro Empresarial adscrito a la Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas, pero sin un reconocimiento normativo institucional. En este centro se vienen prestando servicios a los estudiantes de la facultad y de algunas otras facultades y a empresarios de la Región, sin embargo, el surgimiento de una nueva normatividad local, regional, nacional e internacional obligan a un proceso de reglamentación, y reestructuración de este centro para adecuarlo a las nuevas oportunidades y desafíos que se presentan en la universidad y en su entorno. La política de extensión de la universidad plantea la necesidad de una integración de todas las Facultades y dependencias alrededor del desarrollo de los ejes misionales de la institución y de los compromisos de esta con la sociedad, por lo tanto, centros, unidades o dependencias deben reestructurarse y fortalecerse de manera que sirvan de apoyo a esta política manteniendo la interdisciplinaridad, la articulación y la visión global de una sola universidad para toda la universidad y al servicio de la sociedad. Con esta visión y apoyados en las políticas internas, locales, regionales, nacionales e internacionales se propone crear el área de área de producción y operaciones en la Unidad de Emprendimiento, Desarrollo Empresarial y Negocios - U-EMPREDE, de la Universidad del Quindío, con el propósito de fortalecer a nivel interno la unidad, para trabajar en torno a las oportunidades que están dadas hacia la gestación de procesos emprendedores y empresariales con altos niveles de competencia, donde comulguen el estado, la academia y la empresa.Publicación Restringido Estudio de factibilidad para crear una empresa dedicada a la producción y comercialización de un desmanchador para prendas de vestir(2013-11-28) López García, Giovanny; Quiceno González, Jairo Hernán; Universidad del Quindío - Colombia - Asesor - Javier Hernán Arteaga GómezThis project shows the different studies that should be conducted to produce and market a stain remover for clothing in the city of Pereira. On the study of market main characteristics are set to take into account so that the product can be marketed; as well as a detailed analysis on the information gathered through surveys to determine the preferences of potential users of such goods, responding to the variables of the market as price, product, promotion and place. By means of the technical study determines the availability of raw material, capital as well as the location of the business in order to start the company. Similarly be unveiled the process necessary to produce the stain remover, complying with the standards required in relation with the material handling and conservation of the environment. Related to the administrative and legal study shows as it is the organizational structure of the company, as well as the different functions of each of the contributors, who work taking into account the key elements for a good performance (service - quality - profitability). The study indicates is made up the company (its mission, vision, objectives, values) also emphasizes the legal aspect for the establishment and functioning of the organization. Highlights the environmental benchmark to consider to invest this way minimizes the negative impact to the environment; It also mentions policies and programmes to make a rational use of resources in the enterprise. Finally addresses the financial study and the financial evaluation of investment, where the first specifies the initial investment that must be made, are quantified operational costs projected to five years and prepares basic States proforma. The second assesses the investment with existing financial mathematical methods, which determines the existing business opportunity and good conditions on which would operate the new company, especially for partners or investors.Publicación Restringido Plan de mejoramiento en el área de producción para ser implementado en la empresa Creaciones Lulú en la ciudad de Cali(2013-02-01) Gutiérrez Mera, Alexandra; Estrella Moreno, Betty Esperanza; Merchán Luna, Jennifer; Universidad del Quindío - Colombia - Director - Javier Hernán Arteaga GómezCurrently, the textile sector is presenting great opportunities for small businesses that have relationships with this sector, this is because from 2003 the Ministry of Commerce elects the textile and clothing sector to be developed as a pilot project of several micro found in Colombia, in order to take advantage of geographic location, human talent, and quality of fabrics for the manufacture of different types of clothing, that the motives for making the process of continuous improvement of all related micro apparel subsector. The following research aims to define the improvement plan for micro Creations Lulu, so that the micro probe is achieved in relation to continuous improvement, and succeeded in identifying a model of competence management, which will allow highlevel staff performance according to capabilities they have to develop in the area will be assigned this by developing a survey that measured the tastes, preferences and expectations they have against the micro, both organizational and technical, so be detailed training plans, this will achieve a vision for microenterprise Creations Lulu has projected over the medium to long term, ensuring higher results in the discharge of their duties, and continued the pursuit of strategic objectives. Additionally, we describe the progress; challenges; needs; opportunities; area improvement plan production of micro Creations Lulu and corresponding actions to be implemented will substantially improve their productivity and be competitive according to the tastes and customer needs, and position in the domestic market and external. It also presents the current and old machinery in order to analyze the capacity of microenterprise Creaciones Lulú.