Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/4984
Title: Adaptación E Intervención Para La Orientación De Algunas Tematicas En La Enseñanza De Las Ciencias Naturales Y Educación Ambiental En El Programa Grupos Juveniles Creativos, Dirigida A Estudiantes De Los Ciclos Tres Y Cuatro De La Institución Faro Sede San Carlos, Armenia Quindío
Authors: Universidad del Quindío - Colombia - Asesor - Mario De Jesús Villada Suaza Magister Educación. Docencia
Sánchez Villanueva, Cristian Mauricio
Issue Date: 19-Jun-2018
Abstract: Through the didactic intervention in cycles three and four of the Faro San Carlos institution, who study creative youth groups under the model, the natural sciences were approached by the students through the design of significant material. consider the condition of vulnerability, the context and the high degree of deschooling that each of these young people faced. In order to achieve the proposed objectives, a diagnostic process was first carried out, followed by the preparation of teaching material for Natural Sciences teaching that would respond to the needs recorded in the diagnosis. Finally, the guides were applied where it is concluded that students are motivated group work, highly visual learning material, the interaction of audiovisual material and the game as an approach to new knowledge.
A través de la intervención didáctica en los ciclos tres y cuatro de la institución Faro sede San Carlos, quienes estudian bajo el modelo grupos juveniles creativos, se buscó el acercamiento del área de las ciencias Naturales con los estudiantes mediante el diseño de de guías, además se tuvo en cuenta la condición de vulnerabilidad, el contexto y el alto grado de desescolarización que cada uno de estos jóvenes enfrentaba. Para lograr los objetivos propuestos primero se realizó un proceso de diagnóstico seguido de la elaboración de material didáctico para la enseñanza de las Ciencias Naturales que respondiera a las necesidades registradas en el diagnóstico, finalmente se aplicaron las guías donde se concluye que los estudiantes se motivan con el trabajo grupal, el material de aprendizaje altamente visual, la interacción con material audiovisual y el juego como aproximación a nuevos conocimientos.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/4984
Appears in Collections:BAB. Biblioteca

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mauricio junio 11 de 2018.pdfmauricio junio 11 de 2018.pdf705.56 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.