Pedagogical implications of implementing a clil approach in english teaching for developing listening and speaking competences in students of rural schools which use a pedagogical model of “escuela nueva”
Trabajo de grado - Pregrado
2018-05-27
Universidad del Quindío
The English level in rural schools is low, due to the difficulty that implies to teach the language for some teachers, even when they do not know other methods different to the traditional. The purpose of this research is showing how to teach through the CLIL methodology in a multigrade classroom and the repercussions it carries. Finally, it comes out the pedagogical implications after using English to improve listening and speaking competences under the approach exposed. El nivel de inglés en las escuelas rurales es bajo, debido al grado de dificultad que implica enseñar el idioma para algunos profesores, y mucho más cuando no conocen otros métodos de enseñanza diferente a los tradicionales. El propósito de esta investigación es mostrar cómo enseñar a través de la metodología CLIL en un salón multigrado y algunas de las repercusiones que conlleva. Finalmente, se discuten las implicaciones pedagógicas de la enseñanza del inglés para mejorar las competencias auditivas y orales bajo después de aplicar la metodología propuesta.
Pedagogical implications of implementing a clil approach in english teaching for developing listening and speaking competences in students of rural schools which use a pedagogical model of “escuela nueva”
Descripción:
trabajo final
Título: ANGELA MARIA BERNAL.pdf
Tamaño: 1.075Mb
PDF
Descripción: FINAL WORK BERNAL HERRERA SANCHEZ.pdf
Título: FINAL WORK BERNAL HERRERA SANCHEZ.pdf
Tamaño: 729.5Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: ANGELA MARIA BERNAL.pdf
Tamaño: 1.075Mb
Descripción: FINAL WORK BERNAL HERRERA SANCHEZ.pdf
Título: FINAL WORK BERNAL HERRERA SANCHEZ.pdf
Tamaño: 729.5Kb
PDFLEER EN FLIP