Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/4452
Title: PEDAGOGICAL IMPLICATIONS OF IMPLEMENTING A CLIL APPROACH IN ENGLISH TEACHING FOR DEVELOPING LISTENING AND SPEAKING COMPETENCES IN STUDENTS OF RURAL SCHOOLS WHICH USE A PEDAGOGICAL MODEL OF “ESCUELA NUEVA”
Authors: BERNAL ANGELA-HERRERA DEISY-SANCHEZ YAZMIN
PROFESSOR: LUÍS FERNANDO PACHECO PÉREZ
Issue Date: 27-May-2018
Publisher: Universidad del Quindío
Abstract: El nivel de inglés en las escuelas rurales es bajo, debido al grado de dificultad que implica enseñar el idioma para algunos profesores, y mucho más cuando no conocen otros métodos de enseñanza diferente a los tradicionales. El propósito de esta investigación es mostrar cómo enseñar a través de la metodología CLIL en un salón multigrado y algunas de las repercusiones que conlleva. Finalmente, se discuten las implicaciones pedagógicas de la enseñanza del inglés para mejorar las competencias auditivas y orales bajo después de aplicar la metodología propuesta.
Description: PEDAGOGICAL IMPLICATIONS OF IMPLEMENTING A CLIL APPROACH IN ENGLISH TEACHING FOR DEVELOPING LISTENING AND SPEAKING COMPETENCES IN STUDENTS OF RURAL SCHOOLS WHICH USE A PEDAGOGICAL MODEL OF “ESCUELA NUEVA”
URI: http://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/4452
Appears in Collections:BDA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANGELA MARIA BERNAL.pdftrabajo final1.1 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.