Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/397
Title: Programa De Psicomotricidad En Niños De 7 A 9 Años De La Escuela Maes Sport De Baloncesto De La Cuidad De Armenia
Authors: Sandoval Mena, William
Universidad del Quindío - Colombia - Director - Sánchez Cadavid, Jairo A.
Keywords: Psicomotricidad, Iniciación deportiva, Baloncesto, Categoría Benjamin.
Issue Date: 2-May-2014
Abstract: The present project consisted of realizing an intervention by means of a program of psychomotor activity in 7-9-year-old children in the school Maes Sport, with the aim (lens) to promote the practice of the basketball, In the first instance (authority) there were controlled failings found in a work named psychomotor profile of the schools of the IMDERA of her (it) Take care of Armenia, which (who) was realized by Arias and Bolivar (2011), the opposing failings were: Balance, Praxia Global, Structure temporary Space, Notion of the Body, From the results of this study executed the program of psychomotor activity here present. Also one sought to develop skills psicomotrices, by means of played forms, game, didactics, creativity, all this by means of the recreation In order which the child in the practice of the basketball in ages of 7-9 years before beginning the technical development of tactical foundations has a process of development psicomotriz where by means of methodological and didactic processes it(he, she) experiences royal(real) situations of game that it(he, she) will allow him(her) with facilitate to acquire Skills in his (her, your) movements and for ende in the failings mentioned previously. The used methodology was of direct intervention with a population of 15 children approximately between 7-9 years of age it was possible to conclude that the psychomotor activity is fundamental in the sports initiation and more even in the ages initiate them, before developing technical foundations - tactical and working from this approach maybe facility is obtained more in the learning.
El presente proyecto consistió en realizar una intervención por medio de un programa de psicomotricidad en niños de 7-9 años en la escuela Maes Sport, con el objetivo de promover la práctica del baloncesto ,en primera instancia se intervino falencias encontradas en un trabajo denominado perfil psicomotor de las escuelas del IMDERA de la Cuidad de Armenia, el cual fue realizado por Arias & Bolívar (2011),las falencias encontradas fueron: Equilibrio, Praxia Global, Estructuración Espacio temporal, Noción del Cuerpo, A partir de los resultados de ese estudio se ejecutó el programa de psicomotricidad aquí presente. También se buscó desarrollar habilidades psicomotrices, por medio de formas jugadas, juego, didáctica, creatividad, todo ello por medio de la recreación Con el fin de que el niño en la práctica del baloncesto en edades de 7-9 años antes de comenzar el desarrollo de fundamentos técnico tácticos tenga un proceso de desarrollo psicomotriz donde por medio de procesos metodológicos y didácticos experimente situaciones reales de juego que le permitirá con facilitad adquirir Destrezas en sus movimientos y por ende en las falencias mencionadas anteriormente. La metodología utilizada fue de intervención directa con una población de 15 niños aproximadamente entre 7-9 años de edad se pudo concluir que la psicomotricidad es fundamental en la iniciación deportiva y más aun en las edades iníciales, antes de desarrollar fundamentos técnicos- tácticos y trabajando desde este enfoque tal vez se obtenga más facilidad en el aprendizaje.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/397
Appears in Collections:BBB. Biblioteca

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
entrega.pdf4.08 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.