Listar BDA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado por título
Mostrando ítems 35-54 de 92
-
Identifying and facing the lack of discipline to manage EFL classrooms in a public context in Colombia with sixth graders.
(Universidad del Quindío- Licenciatura en Lenguas Modernas, 2016-07-28)The project was based on identifying and facing the lack of discipline problems in EFL classrooms in a public context in Colombia with sixth graders; it was focused in a group of students between 11 and 13 years old. This ... -
The impact of audio visual aids in the improvement of reading comprehension on students of 10th grade
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)El objetivo del presente proyecto es conocer el impacto de las ayudas audio-visuales en el mejoramiento de la comprensión lectora de estudiantes de 10° grado en una institución pública en armenia Quindío. Este estudio ... -
The impact of intercultural exchange in foreign language learning: a case study in the modern languages program at a University of Quindio
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)In this project are contained some important aspects that were studied in order to evaluate the different perspectives of concepts such as culture, language, intercultural competence and bilingualism. They were analyzed ... -
Impacto De La Serie English Please, En El Grado Décimo Para El Desarrollo De La Producción Escrita Narrativa En Una Institución Publica De Armenia.
(Educación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-20)En este trabajo de investigación, el cual tiene como objetivo principal determinar el impacto que tiene el libro de texto English, Please! sobre la producción escrita narrativa (El Cuento). Se implementan unos instrumentos ... -
Impacto de la utilización de la plataforma educaplay en la producción oral en inglés de personas con síndrome de down (discapacidad intelectual moderada): un estudio de caso
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)The present research entitled 'Impact of using the educaplay platform on the oral production in english of people with down syndrome (moderate intellectual disability): a case study " arises from the interest of including ... -
Implementation of an assessment system and didactics applying the multiple intelligences theory in the English Class of eleventh graders at Eudoro Granada School
(2017-05-29)The present project presents the discoveries of an action research that will be carried out with eleventh graders in a public school in Armenia, Quindío. The objective is improving their proficiency and skills (reading, ... -
Improving eighth graders’ Lexical Competence by using Translation as a Teaching Technique
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)The birth of the Communicative Approach in 1956 and the tedious repetition that learners had to undergo with the Grammar-Translation method implied the stigmatization of the use of the first language in classroom ... -
Increasing students’ oral production through meaningful learning: a pedagogical proposal with a second semester of a university from the modern languages program.
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2020-06-06)This research focuses on the development of oral production through meaningful learning, which is based on authors like Ausubel, Novak, and Hanesian (1978) who designed the "theory of meaningful learning", the first ... -
Influence of morphosyntax teaching on reading and writing skills in students of fourth semester from the University of Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2020-06-06)Language has been essential for humans due to the necessity of communication; for that reason, different communities created their own languages and these languages have evolved over time, as well as humans have evolved. ... -
Influencia De La L1 En La Producción Oral De La L2 Y La L3 De Los Estudiantes De La Licenciatura En Lenguas Modernas De La Universidad Del Quindío
(Educación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-20)The aim of this investigation was focused on determine how L1 (Spanish) influence the oral production of L2 and L3 in 8th semester students of the modern languages program of 2 the University of Quindío. In order to ... -
Information And Communication Technology (Ict) As Aids In Foreign Languages Teaching
(2016-11-28)The aim of the research was to determine if the use of ICT, specifically web 2.0 tools, had an impact on oral skills, it means listening and speaking competences in English as a foreign language. This research was carried ... -
La interacción verbal en el aula de inglés lengua extranjera en el desarrollo de la producción oral en estudiantes de grado 11 de un colegio público de Montenegro con programa departamental de bilingüismo
(Educación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-28)A lo largo del presente documento se encuentra plasmado un ejercicio investigativo en el cual se pretendió construir una propuesta de investigación a partir de la importancia que la interacción verbal en el aula de inglés ... -
Interaction in a Bilingual classroom in a primary School at the Department of Quindío
(Universidad del Quindío- Licenciatura en Lenguas Modernas, 2016-07-28)The main object of this research project was to be aware of how interaction is taking place in a bilingual pilot process in a public institution in the department of Quindío. Starting out with the observation of several ... -
Intercultural Communication
(Universidad del Quindío- Licenciatura en Lenguas Modernas, 2016-07-28)In the Colombian educational context when a language is taught specifically English, certain important factors that support the teaching learning process in an optimal way are discriminated, one of those important elements ... -
Interferencias lingüísticas del inglés como L2 al iniciar el proceso de aprendizaje del francés como L3 en estudiantes de quinto semestre del programa de Licenciatura en Lenguas Modernas de la Universidad del Quindío
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-27)Las interferencias, entendidas por Yebra (1989) como cambios lingüísticos, son calcos innecesarios o incorrectos, opuestos a las costumbres o normatividad de la lengua objetivo. Dichas interferencias se evidencian durante ... -
La Introversión y la Extroversión Entendidas Como Disposiciones Generales Psicológicas y su Correlación con La Producción Oral del Idioma Inglés Como L2 en los Estudiantes de 5to Semestre de Licenciatura en Lenguas Modernas de La Universidad Del Quindío
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-27)Este proyecto pretende correlacionar las disposiciones generales psicológicas (introversión-extroversión) con la producción oral del idioma inglés como segunda lengua (L2). En consecuencia, es necesario nombrar las disciplinas ... -
Involucración De Los Padres En El Proceso De Enseñanza-Aprendizaje De Una Lengua Extranjera Por Medio De La Tarea Interactiva Con El Fin De Mejorar La Habilidad Lecto-Escritora Y La Formación Axiológica En Niños Que Se Encuentren En El Primer Ciclo De La Primera
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2017-11-27)El proyecto consiste en poner en contacto a la familia con el proceso educativo de sus hijos en lengua extranjera inglés con el objetivo de mejorar las habilidades lecto-escritoras y fomentar una formación axiológica al ... -
Is the level of english teachers in elementary school in speaking and listening giving results in teaching a foreign language?
(Derechos Reservados Universidad del Quindío, 2016-07-28) -
La Toma de decisión al momento de elegir la línea de profundización de los estudiantes de lenguas modernas.
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2021-08-20)El programa de Licenciatura en lenguas modernas con énfasis en inglés y francés de la Universidad del Quindío brinda una oferta académica bastante amplia, incluyendo el curso de electivas profesionales con la posibilidad ... -
Lexicon-Semantic Transferences In Descriptive Texts By Fourth Graders
(Universidad del Quindío, Programa de Licenciatura en Lenguas Modernas, 2016-11-28)In the globalized world in which human beings currently live, it is important not only to acquire but also to be competent in a foreign language. For that reason it is important to bear in mind which aspects of the L1 ...