BDA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado

Tipología Documental que es conformada por documentos de producción no periódica y/o seriada que tratan un tema específico y que son presentados como requisito para optar a un título en estudios de pregrado o postgrado.
News

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Recent Submissions
-
Teaching pronunciation through the use of web tools and applications as a motivational agent to improve the oral competence of 7th graders in a public school in Armenia Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2020-06-06)Currently, globalization plays a fundamental basis in the economic, political and social development of a country. That is how, the interest of establishing English as a lingua franca has become a fundamental pillar for ... -
The use of facebook as a propeller in the teaching/learning process of english as a second language with eighth graders at a public institution in Armenia, Quindio
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2020-06-06)Considering the multiple advantages and benefits offered by the use of different multimedia resources in all fields including education, there is a great deal of research that demonstrates the effectiveness of information ... -
La Toma de decisión al momento de elegir la línea de profundización de los estudiantes de lenguas modernas.
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2021-08-20)El programa de Licenciatura en lenguas modernas con énfasis en inglés y francés de la Universidad del Quindío brinda una oferta académica bastante amplia, incluyendo el curso de electivas profesionales con la posibilidad ... -
The perception that students of eighth semester have about the french class at the licenciatura en lenguas modernas con énfasis en inglés y francés from University Of Quindío and its possible implications for their professional field: a qualitative case study
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2020-06-06)The University of Quindio has a pact with the French Alliance in Armenia for the students who want to access to a course and certificate their level of competence in French. This relationship represents a great advantage ... -
Accent as part of cultural identity: analysis of the interaction in l2 (English and French) among students and professors of 4th and 6th semester in a languages program at the university of Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)This qualitative research provides insight into how the mother tongue’s accent present in the L2 oral production entails the culture of the speaker and how this, in turn, is a sign of the subject’s identity. This project ... -
Aprendizaje de vocabulario pasivo en inglés en niños en etapa preoperacional (3 y 4 años) a través de la modalidad virtual haciendo uso de dos plataformas (LingoKids y Árbol ABC)
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2022-07-15)El aprendizaje virtual se destaca gracias a la autonomía que brinda a los estudiantes y así mismo les exige un compromiso mayor para cumplir con los estándares y las metas propuestas en el ciclo educativo. -
The impact of audio visual aids in the improvement of reading comprehension on students of 10th grade
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)El objetivo del presente proyecto es conocer el impacto de las ayudas audio-visuales en el mejoramiento de la comprensión lectora de estudiantes de 10° grado en una institución pública en armenia Quindío. Este estudio ... -
Improving eighth graders’ Lexical Competence by using Translation as a Teaching Technique
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)The birth of the Communicative Approach in 1956 and the tedious repetition that learners had to undergo with the Grammar-Translation method implied the stigmatization of the use of the first language in classroom ... -
Effectiveness of the pimsleur method for the development of the audio-oral skill in french with 3rd semester students of a modern languages programme
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)In the domain of language teaching, several scholars and teachers discuss about which methods are useful for teaching and learning a language. In this globalized world, it has been discussed that it is necessary to change ... -
Didactic strategies in English language teaching: analysis of the implementation of the didactic activities related to multiple intelligences in seventh grade in a public school in Armenia, Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)In this research is contained are didactic strategies used to teach English to seventh graders in order to contribute in their learning process. This action research aimed to analyze how didactic strategies related with ... -
Metacognitive awareness of reading strategies in students of fourth semester of the University of Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)The aim of this study is to analyze the influence of the metacognitive awareness in reading comprehension strategies of fourth semester students in a languages program. The most relevant concepts in this research are ... -
Oral production in language learning: an analysis of teachers’ feedback used to correct iv semester students oral mistakes
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)In the past years, The Modern Languages Program has researched about feedback strategies only for correcting written essays, so as to improve writing skills in the reading and writing subject. The previous research was ... -
Analyzing the contribution of the fellows’ program in the PNB of Colombia: perspectives from the different areas involved in a public school in Armenia, Quindío
(Facultad de Ciencias de la EducaciónEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)Considering the importance of bilingual education in Colombia, it is very important to know how the “Fellows Program” has been perceived and the impact that it has in the EFL classrooms. Plus, it’s crucial to know the ... -
Impacto de la utilización de la plataforma educaplay en la producción oral en inglés de personas con síndrome de down (discapacidad intelectual moderada): un estudio de caso
(Facultad de Ciencias de la EducaciónArmenia, QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-12-05)The present research entitled 'Impact of using the educaplay platform on the oral production in english of people with down syndrome (moderate intellectual disability): a case study " arises from the interest of including ... -
The Influence of Teachers’ Error Correction Techniques in the Development of Fourth Semester Modern Languages Student’s writings at the University of Quindío
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)This study was intended to analyze the influence of error correction techniques in the development of fourth semester modern languages student’s writings at the University of Quindío. The study was carried out in the Reading ... -
The influence of social context in the efl classroom in a public school in armenia
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)Este estudio estuvo dirigido a analizar la influencia del contexto social en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. La investigación fue realizada en el Colegio Laura Vicuña de Armenia. El grupo de estudiantes ... -
The Impact of Extra-Curricular Activities Focused on Research Training and Formative Research on 6th and 7th Semester Students of Modern Languages Program at University of Quindío
(Educación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)This action research study was designed to address the existent issues regarding investigative gaps of Modern Languages Program of the University of Quindío. The idea was to implement and create an extracurricular space ... -
An english and french conversational club as an extracurricular activity to improve modern languages students’ communicative competencese
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)La base de este proyecto fue determinar cómo una actividad extracurricular como un club de conversación en inglés y francés podría ser útil para mejorar la competencia comunicativa de los estudiantes de lenguas modernas. ... -
Which is the influence on students’ intrinsic and extrinsic motivation of applying skill-integrating teaching techniques in English classes in primary school?
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)El objetivo de esta investigación es identificar la integración de las cuatro habilidades lingüísticas en las clases de inglés de los alumnos de quinto año de la escuela primaria observando cómo se imparten las clases allí ... -
Positive discipline strategies to improve discipline in classrooms
(Universidad del QuindíoEducación - Licenciatura en Lenguas Modernas, 2018-05-27)La investigación realizada en este proyecto obedece al nombre de “Positive Discipline Strategies To Improve Discipline In Classrooms”. Este estudio fue realizado con el propósito de comprender el impacto disciplinar de la ...