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dc.contributor.advisorUniversidad del Quindío- Colombia - Asesor-Heiller Abadíaspa
dc.contributor.authorDelgado Salazar, Juliethspa
dc.contributor.authorHernández Calderón, Sharonspa
dc.contributor.authorRamírez Tejada, María Fernandaspa
dc.date.accessioned2018-02-27T19:31:53Zspa
dc.date.available2018-02-27T19:31:53Zspa
dc.date.issued2013-05-31spa
dc.identifier.urihttps://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/3894spa
dc.description.abstractThe project, External reputation of the National Agropecuary Culture Theme Park(Panaca) among the social sectors in the municipality of Quimbaya, Quindiobased on its social responsibility processes, has as its set objective to determine the external reputation of the theme park according to the perspective of a diverse group of people from Quimbaya using CSR processes from the company as a tool for this social analysis. This research project is classified into different categories such as corporate social responsibility and corporate reputation which are linked to the performance of the entire company. The information used in this work was obtained through the semi-structured interviews that allow the acquisition of the different variables being measured or studied. This project takes into consideration certain population for the study; having among this selected group people from the commercial, hotel, transportation and handicraft business, the coffee industry, and the local government, education, and environmental sectors which constitute the social representatives of the municipality. The study also considers the genre and age as important aspects to make an interpretation of the data, having a balance between women and men. The target population must have an age of or above 18 years. The criteria and knowledge provided by the inhabitants of Quimbaya, who receive in a direct or indirect way the benefits and/or damages that the theme park can cause during its operation, are of great importance.eng
dc.description.abstractLa presente investigación titulada Reputación externa del Parque Nacional de la Cultura Agropecuaria (Panaca) en los representantes sociales del municipio de Quimbaya, Quindío, a partir de sus procesos de responsabilidad social, pretende determinar la reputación externa de este Parque, construida en los representantes sociales del Municipio, con base en los procesos de RSE que la empresa realiza. Las categorías en las que está enmarcada la investigación son: responsabilidad social empresarial y reputación corporativa, temáticas ligadas al funcionamiento de toda organización. La técnica de recolección de la información empleada para la muestra es la entrevista semiestructurada que permite obtener información sobre las variables a medir. Este ejercicio investigativo está regido por una muestra intencional, personas pertenecientes a los sectores comercio, hotelería, artesanías, transporte, gobierno local, educativo, cafetero y ambiental; que constituyen a los representantes sociales del Municipio. Dicha muestra toma en cuenta aspectos como género y edad, logrando un balance entre hombres y mujeres, recopilando la opinión de personas mayores de 18 años que aportan a la investigación con su criterio y conocimiento al ser habitantes del municipio de Quimbaya, quienes además, reciben de manera directa o indirecta los beneficios y/o perjuicios de la operatividad del parque temático Panaca.spa
dc.description.tableofcontents1. Ficha Resumen 5spa
dc.description.tableofcontents2. Resumen 6spa
dc.description.tableofcontents3. Introducción 10spa
dc.description.tableofcontents4. Formulación y Planteamiento del Problema 12spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad del Quindiospa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.titleReputación Externa Del Parque Nacional De La Cultura Agropecuaria (Panaca) En Los Representantes Sociales Del Municipio De Quimbaya, Quindío, A Partir De Sus Procesos De Responsabilidad Social.spa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.subject.proposalReputación corporativaspa
dc.subject.proposalResponsabilidad Social Empresarialspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.description.degreenameComunicador Social - Periodistaspa
dc.publisher.facultyCiencias Humanas y Bellas Artes - Comunicación Social-Periodismospa
dc.type.contentTextspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa


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