Please use this identifier to cite or link to this item: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2134
Title: Elaborar un estudio de mercado que permita la comercialización del producto natural maca encapsulada en la ciudad de Cali
Authors: Universidad del Quindío - Colombia - Asesor - Oscar Vergara Correa
Montoya Peña, Ana Cecilia
Serna Mena, Mayerlain
Issue Date: 24-Jun-2010
Abstract: The work gives a detailed analysis of the results of the investigations over the course of these four semesters, the idea is to propose a model of business viable and sustainable in time, considering as a product the Maca encapsulated. The purpose of the study was to develop the feasibility to commercialize the natural product High quality encapsulated Maca in the city of Cali, detailing all the alternatives to enter the target market, encouraging the consumption of this product and promoting a healthy culture. As objectives specific, the identification of the economic, social, political and cultural factors that affect the behavior of of a new company, to carry out training techniques that compete in the market for quality and price. It is also important to observe the weighted values ​​of companies that make up the local market, finding in its considerable results numerical differences that make it possible to analyze and deduce the positions each of the commercialization companies of this product, the which are the competition for the project Comercializadora Vida Plena Ltda.
El trabajo arroja un análisis minucioso del resultado de las investigaciones realizadas a lo largo de estos cuatro semestres, la idea es proponer un modelo de negocio viable y sostenible en el tiempo, considerando como producto a la Maca encapsulada. El propósito del estudio consistió en desarrollar la factibilidad para comercializar el producto natural Maca encapsulada de alta calidad en la ciudad de Cali, detallando todas las alternativas para entrar al mercado objetivo, incentivando el consumo de este producto y fomentando una cultura saludable. Como objetivos específicos se plantean, la identificación de las fuerzas económicas, sociales, políticas y culturales que a nivel externo afectan el comportamiento de la creación de una nueva empresa, realizar técnicas de capacitación que compitan en el mercado por calidad y precio. De igual manera es relevante observar los valores sopesados de las empresas que conforman el mercado local, encontrando en sus resultados considerables diferencias numéricas que permiten analizar y deducir las posiciones en las que se encuentran cada una de las empresas comercializadoras de este producto, los cuales son competencia para el proyecto de empresa Comercializadora Vida Plena Ltda.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/2134
Appears in Collections:EBA. Monografías, Tesis y Trabajos de Grado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
proyecto_de_grado_2010.pdf766.1 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.