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Title: The impact of project work method on the speaking skill of an 8th grade group of students from a public school
Authors: Martínez Cabezas, Hans S.
Martínez Betancourt, Sara L.
Ortiz Blandón, Yennifer
Luis Fernando Pacheco
Keywords: project work, speaking skills
Issue Date: 28-Jul-2016
Abstract: The present paper derives from an in-depth investigation conducted in Institución Educativa Libre with the primary goal of measuring the impact of the implementation of Project Work Method on eight grade students. Their oral skill is the targeted competence to be worked on. This study was motivated on account of the visible necessity of communication among different countries and the low performance at English proficiency regarding the oral skill. To be more precise, public institutions are the main focus. Similarly, a quantitative study serves as the basis of this research. Therefore, observations, tests and lesson planning are applied so as to collect data which provides further information to be considered on statistical analysis. On the same subject, quasi-experimental design is included in the methodology for it allows the researcher to estimate the casual impacts of the intervention in the control groups. At the end inquiry, the positive impact of the implementation of Project Work Method on the students’ oral skill is evidence. The students’ final presentation reveals a truthful improvement in the students’ performance using touristic places as mean to assess what they have done throughout the whole learning process. El presente documento es fruto de una investigación en profundidad llevada a cabo en la Institución Educativa Libre con el principal objetivo de medir el impacto de la aplicación de Project Work Method en estudiantes de octavo grado. Su habilidad oral es la competencia en la que se enfocado el presente escrito para ser trabajado. Este estudio fue motivado por causa de la necesidad visible de la comunicación entre los diferentes países y el bajo rendimiento en el dominio del inglés en relación con la destreza oral. Para ser más precisos, las instituciones públicas son el foco principal. Del mismo modo, un estudio cuantitativo sirve como base de esta investigación. Por lo tanto, las observaciones, las pruebas y la planificación de clases se aplican con el fin de recopilar datos que proporcionen información adicional que será posteriormente estudiada en el análisis estadístico. Del mismo modo, el diseño cuasi-experimental se incluye en la metodología ya que permite al investigador estimar los impactos ocasionales de la intervención en los grupos de control. Al final de la investigación, el impacto positivo de la aplicación Project Work en los estudiantes y la habilidad oral es evidenciado. Una presentación final revela una mejora veraz en el desempeño de los estudiantes utilizando lugares turísticos como medio para evaluar lo que han hecho a lo largo del proceso de aprendizaje en conjunto.
URI: https://bdigital.uniquindio.edu.co/handle/001/181
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