Didactic strategies in English language teaching: analysis of the implementation of the didactic activities related to multiple intelligences in seventh grade in a public school in Armenia, Quindío
Trabajo de grado - Pregrado
2018-12-05
Facultad de Ciencias de la Educación
In this research is contained are didactic strategies used to teach English to seventh graders
in order to contribute in their learning process. This action research aimed to analyze how didactic
strategies related with multiple intelligences benefit the process of teaching English to seventh
graders at a public school in Armenia. It consists on a didactic intervention carried out during
twelve sessions in which researchers taught seventh grade topics through games, art, music,
teamwork activities including multiple intelligences. The most common used intelligences were
interpersonal and intrapersonal, however all of them were included during the classes. Also,
motivation and students’ performance was directly related with the variety of exercises presented
during the lessons. Furthermore, students’ perception about English and it importance was
documented. En este trabajo están contenido las estrategias didácticas utilizadas para la enseñanza del
inglés a estudiantes de séptimo grado para contribuir a su proceso de aprendizaje. Ésta
investigación acción pretende analizar cómo las estrategias didácticas relacionadas con
inteligencias múltiples benefician al proceso de enseñanza del inglés a estudiantes de séptimo de
una escuela pública de Armenia. Este consiste en una intervención didáctica llevada a cabo durante
doce sesiones en las cuales los investigadores enseñaron temas de séptimo grado por medio de
juegos, arte y actividades en equipo incluyendo las inteligencias múltiples. Las inteligencias más
usadas fueron interpersonal e intrapersonal, sin embargo, todas fueron incluidas durante las clases.
También, la motivación y el rendimiento de los estudiantes estaban directamente relacionadas con
la variedad de ejercicios presentados durante las lecciones. Además, la percepción de los
estudiantes del inglés fue documentada.
Descripción:
Trabajo de grado
Título: Trabajo de grado.pdf
Tamaño: 1.118Mb
PDFLEER EN FLIP
Descripción: Licencia autorizada y formada
Título: Licencia y Autorización.pdf
Tamaño: 1.996Mb
PDF
Título: Trabajo de grado.pdf
Tamaño: 1.118Mb
PDFLEER EN FLIP
Descripción: Licencia autorizada y formada
Título: Licencia y Autorización.pdf
Tamaño: 1.996Mb